ALLNUTRITION - Protein Ice Cream

Prosiliście mnie niedawno o zrecenzowanie lodów proteinowych, co ma sens! Zbliża się lato i przemożna chęć na lody. Gdzie w tym wszystkim dbanie o sylwetkę?! No właśnie…

Do tej recenzji podszedłem nieco inaczej niż zwykle. Potraktowałem ją jako zadanie domowe i dodałem trochę wykresów w Excelu (czasem mam wrażenie, że to moja ulubiona aplikacja).

ALLNUTRITION - Protein Ice Cream

“Metodologia” 

Wyszedłem z założenia, że lody mają być smaczne, w innym wypadku jaki jest sens ich jedzenia? Biorę pod uwagę, że ktoś może je chcieć zjeść jedynie dla ochłody, wówczas wartość tego produktu drastycznie rośnie :) Składając proszek do kupy nie brałem nawet uwagi mieszania go jedynie z wodą, obawiam się, że z lodami miałoby to niewiele wspólnego. Ma to wpływ na kaloryczność, niewątpliwie.

By uzyskać zamierzony efekt, lody mieszałem w 3 kombinacjach, ilość proszku jest zgodna z zaleceniami producenta.


  1. Standard, z 210 ml mleka.
  2. Jak w punkcie 1, z dodatkiem 10 gramów ksylitolu.
  3. Jak w punkcie 2, z dodatkiem 10 gramów kakao.

ALLNUTRITION - Protein Ice Cream


Kaloryczność jednej porcji (270 gramów gotowego produktu = 60 gramów proszku + 210 gramów mleka):


  1. Protein Ice Cream All Nutrition z mlekiem: 343,50 kcal
  2. Protein Ice Cream All Nutrition z ksylitolem: 367,50 kcal
  3. Protein Ice Cream All Nutrition z ksylitolem i kakao: 397,80 kcal


Załączam link do Excela gdzie macie rozbite makro na czynniki pierwsze. Możecie sprawdzić czy matematyka mi się zgadza :) - https://docs.google.com/spreadsheets/d/1EIUrxvgF8tmTpBWWSqvY9dCzlv6nkRVhzKo_hKyZbIg/edit?usp=sharing 

Wychodzi dość spora porcja, ja ją przeważnie jednak jadłem na raz. Można inaczej?

Wykonanie

Nie ma większej filozofii, wykonujemy tak jak na opakowaniu. Mieszamy dokładnie proszek z płynem, wkładamy całość na 2-3h do zamrażarki. Wyciągamy, dokładnie mieszamy ponownie i wkładamy jeszcze na godzinę. Przed podaniem wyciągamy na 10 minut. PRO TIP. Jeśli mamy mocną zamrażarkę (moja jest ustawiona na -18) warto trzymać się tej granicy 2h. Po 3 godzinach już nie rozmieszamy niczego. Centrum mieszanki ta się jeszcze naruszyć, ale brzegi będą zbyt twarde.

Dlaczego 3 scenariusze?

Dla mnie smak czekoladowy bez dodatków jest po prostu za słaby. Po dodaniu ksylitolu smak się poprawia, jednak dla mnie dalej to nie jest to. Kakao częściowo załatwia sprawę, jednak mam ochotę dalej dosładzać. Użyłem ksylitolu, ale ja nie mam problemu z niewielką ilością dodatkowych kcal. Konsystencja jest ok, lody po podaniu potrafią wyglądać bardzo ładnie. Czuć jednak, że to nie są zwykłe lody :) No nie oszukasz mózgu fake’owymi lodami.

Wyniki.

Czy warto? Nie wiem.. Dołączam wykres, który powie nieco więcej niż słowa.

ALLNUTRITION - Protein Ice Cream

Jeśli mam ochotę na lody, to chyba wolę kupić sobie np. opakowanie lodów Grycan (disclaimer: Grycan nie sponsoruje tego wpisu, a szkoda). Różnica kilkudziesięciu kcal na porcję nie robi na mnie wrażenia.

ALLNUTRITION - Protein Ice Cream

Dopuszczam jednak opcję, że ktoś traktuje te lody inaczej niż ja. Jest na małej kaloryczności, ciągle czuje głód. Taki lód bez dodatków w pewien sposób pozwoli kontrolować to łaknienie i może pozwoli nam zaspokoić zachciankę. Większa ilość białka powinna nieco podbić sytość produktu. To jest jedyne zastosowanie, dla którego polecałbym ten produkt. W każdym innym polecam albo robić własne lody, albo kupić sobie porządne opakowanie gotowych, sklepowych lodów.

Komentarze

Popularne posty